Periode : mei / juli 2021
Opdrachtgever : Traffic & More / Boskalis

Op twee snelwegen, A4 Burgerveen – Schiphol en A9 Raasdorp – Velsen, is een vergelijkbaar project van Online Traffic Management ingezet. Eén week voor de wegwerkzaamheden startte het project om weggebruikers te informeren. Hiervoor is gebruik gemaakt van Waze takeovers en advertenties via Facebook, Instagram en Google Display. Ook werd er voor gezorgd dat de correcte wegafsluitingen en wegwerkzaamheden zichtbaar waren in de navigatie-apps Waze, Google Maps, TomTom en Apple Maps. 

Om de juiste doelgroep te benaderen is er voor dit project bij Facebook een periode van 4 weken uitgetrokken om alleen de weggebruikers te benaderen die gebruik maakten van de wegvakken. 

Resultaten A4
Doordat bijna alle reacties onder de berichten mensen waren die vrienden, familie of bekenden tagden, betekende dat de juiste doelgroep was bereikt. Bijna twee-derde van deze doelgroep wist dat er ernstige verkeershinder zou zijn op de A4, waarvan de helft zijn route heeft aangepast. 

In totaal zijn de berichten 2,1 miljoen keer weergegeven op alle platformen. 

Resultaten A9
Ook hier was ongeveer twee-derde van de weggebruikers op de hoogte van de verkeershinder op de A9. Echter heeft hier meer dan 70% zijn of haar reis aangepast. 

In totaal zijn de berichten 850.000 keer weergegeven op alle platformen. 

Meer informatie of vrijblijvende demo?

Wij laten graag zien wat je met het combineren van databronnen kunt doen.
Neem contact op