Datum: februari/maart 2020
Locatie: A12 IJsselbruggen, Arnhem

Rijkswaterstaat heeft voor het IJsselbruggen project onze hulp gevraagd voor de informatievoorziening naar de weggebruiker. Dit project was onze testcase voor onze Online Traffic Management aanpak.

De resultaten waren overweldigend. In totaal zijn er in twee maanden zo’n 700.000 mensen bereikt met de informatie vanuit Rijkswaterstaat. Voor dit project zijn Facebook, Instagram, Waze en Google Display ingezet om verschillende doelgroepen te bereiken.

Naast het informeren is ook de doorstroming gemonitord. Door deze monitoring is in kaart gebracht waar de grootste vertraging ontstond. Daarnaast konden we ook goed zien welke acties de weggebruiker ondernam. Als gevolg van de informatiecampagne viel het op dat weggebruikers echt hun gedrag hierop aanpasten. In week één van de ombouw was er veel vertraging, in week drie was deze nagenoeg verdwenen.

“Hartelijk dank voor de samenwerking en wellicht tot een volgende keer.”

Meer informatie of vrijblijvende demo?

Wij laten graag zien wat je met het combineren van databronnen kunt doen.
Neem contact op