Optimale Verkeersinformatie voor The Mall of the Netherlands

The Mall of the Netherlands is een zeer geliefd winkelcentrum gelegen in de gemeente Voorburg Leidschendam. Het is geen verrassing dat dit winkelparadijs veel bezoekers trekt. Dit zien zowel de gemeente zelf als de omwonenden.

Vooral tijdens vakantieperiodes zoals Pasen en Pinksteren, maar ook bij onverwacht “slecht” weer, kiezen mensen er vaak voor om met de auto naar The Mall te gaan. Deze onverwachte verkeersstromen veroorzaken regelmatig opstoppingen op de toegangswegen en op de parkeergebieden rondom The Mall.

Om deze uitdaging aan te pakken, hebben zowel de gemeente als The Mall of the Netherlands de hulp ingeroepen van TripService. Samen wilden zij onderzoeken hoe ze de verkeers- en parkeerdrukte rondom The Mall effectief kunnen reguleren.

In nauwe samenwerking met Jan Bosma van de gemeente Leidschendam Voorburg en TripService is het idee van Verkeersradar ontstaan. Verkeersradar is een innovatieve app die bezoekers met de auto op de hoogte stelt van de actuele en toekomstige verkeers- en parkeersituatie rondom The Mall.

Met Verkeersradar kunnen bezoekers tijdig gewaarschuwd worden voor drukte op de wegen en of er nog beschikbare parkeerplaatsen zijn. Hierdoor krijgen ze de mogelijkheid om hun bezoek aan The Mall op alternatieve manieren te plannen, zoals door gebruik te maken van het openbaar vervoer of door een P+R-locatie buiten de stad op te zoeken.

Jan Bosma benadrukt het positieve effect van Verkeersradar: “Sinds we Verkeersradar in gebruik hebben genomen, zien we ter plaatse dat de verkeersoverlast rondom The Mall is afgenomen en dat er meer rust is op de parkeerplaatsen.”

Benieuwd naar onze Verkeersradar-app? Neem een kijkje via https://verkeersradar.wegstatus.nl/lv .

Meer informatie of vrijblijvende demo?

Wij laten graag zien wat je met het combineren van databronnen kunt doen.
Neem contact op