Afgelopen woensdag 27 april was het weer Koningsdag en dat betekent altijd een dag vol gezelligheid en festiviteiten. Zo mocht eindelijk na twee jaar weer het grootste en gezelligste Koningsdag festival van Nederland worden georganiseerd, namelijk Supersized Kingsday. Voor de bezoekers van dit evenement hebben wij onze nieuwe Mobility Portal mogen inzetten. Benieuwd hoe we dit hebben gedaan en wat de resultaten zijn? Lees dan vooral verder.

Ontstaan samenwerking

Binnen de evenementenbranche ben je nergens zonder samenwerking en dat geldt ook voor ons. Dankzij onze partner Traffic Support hebben wij voor B2S (organisator Supersized Kingsday) onze nieuwe Mobility Portal mogen inzetten. Traffic Support en B2S streven bij ieder evenement naar innovatie en een uitstekende bezoekers experience. Mede door deze principes was de link met de Mobility Portal al snel gemaakt. 

Het contact begon al voor de uitbraak van de corona pandemie. De Mobility Portal zouden we eigenlijk voor Pussy Lounge maart 2020 inzetten. Echter was Pussy Lounge  op exact het zelfde weekend gepland, als dat ons kabinet de lockdown introduceerde. Dus zo zijn wij twee jaar later uitgekomen bij het eerste grote festival en dat was afgelopen woensdag. 

Persoonlijk reisadvies voor iedere bezoeker

De Mobility Portal is een bestemmingsplanner dat iedere bezoeker een uniek en op maat reisadvies geeft. Dit doen wij door data van bijvoorbeeld Google Maps te combineren met gewenste situatie vanuit de organisator en in dit geval ook Traffic Support. Op deze manier kunnen wij bezoekers vanuit Eindhoven een andere parkeerlocatie aanbieden dan de bezoekers vanuit bijvoorbeeld Groningen. In de afbeelding hieronder is de Mobility Portal te zien. 

Voor dit evenement hebben wij alleen reisadviezen gegeven voor het parkeren rondom het evenement, omdat hier de belangrijkste behoefte voor bestond. Maar de Mobility Portal is multimodaal opgezet. Wij kunnen dus ook reisadviezen geven voor bijvoorbeeld OV, P+R (ofwel satelliet parkeren met aanvullend vervoer), touringcar en vele andere modaliteiten. Bezoekers met vragen konden door middel van een directe link met Whatsapp hun bericht sturen en die werden dan live beantwoord. Verder verzorgde de Mobility Portal pro-actieve updates aan de bezoekers over files en  incidenten onderweg en de actuele looproute naar de entree van het evenement. 

Veel gebruikt door bezoekers met de auto

Bezoekers van het evenement konden vanaf maandag 25 april hun reis plannen met de Mobility Portal. In totaal hebben we voor ruim 5.000 bezoekers een persoonlijke reisadvies om met de auto naar het festival te reizen gegeven. Gemiddeld besteedde de bezoeker een minuut op ons platform, waarna ze via Google Maps of Waze naar de gekozen parkeerlocatie konden navigeren. De Mobility Portal levert niet alleen de bezoekers actuele informatie, maar geeft ook de organisator een overzicht van waar bezoekers vandaan komen en hoe zij reizen. Hierin viel op dat de meeste bezoekers afkomstig waren uit de omgeving Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. 

Wij kijken terug op een succesvolle samenwerking met Traffic Support en B2S en bereiden ons voor op meer evenementen. Ook interesse in de Mobility Portal voor jouw evenement of locatie? Neem contact op met Wouter Giesen op wouter@tripservice.nl

Zelf een kijkje nemen naar de Mobility Portal voor Kingsday? Deze vind je hier:

Meer informatie of vrijblijvende demo?

Wij laten graag zien wat je met het combineren van databronnen kunt doen.
Neem contact op