
Periode: juli – augustus 2024 / januari 2025
Opdrachtgever: BAM
Tijdens de vooraankondiging van de werkzaamheden lag de focus niet alleen op het informeren van omwonenden en reguliere weggebruikers, maar ook op het effectief bereiken van vrachtwagenchauffeurs. Deze doelgroep vormt een essentieel onderdeel van het verkeer en vraagt om een gerichte benadering.
Door strategische inzet van takeovers via de Waze-app en Spotify hebben we specifieke verkeersstromen nauwkeurig kunnen benaderen. Deze kanalen boden ons de mogelijkheid om direct zichtbaar te zijn op het moment dat het ertoe doet – onderweg en op relevante momenten.
Daarnaast hebben we een brede doelgroep bereikt via advertenties op Facebook en Instagram, en via Google Ads op diverse websites en mobiele apps. Hiermee hebben we niet alleen vrachtwagenchauffeurs, maar ook lokale bewoners en andere weggebruikers tijdig kunnen informeren over de aanstaande werkzaamheden en afsluitingen.
Om de communicatie volledig dekkend te maken, hebben we ook onze navigatiepartners – waaronder Waze, Google Maps, TomTom en Apple Maps – voorzien van actuele informatie. Zo garanderen we dat route-informatie in navigatieapps klopt met de werkelijkheid, wat bijdraagt aan veiligheid en doorstroming op de weg.