
Hoe informeer je bezoekers van een gebied of evenement over hun reisopties, waarbij je kunt sturen in hun reisgedrag? De Mobility Portal maakt dit mogelijk. Door het ingeven van een vertrekadres (bijvoorbeeld de huidige locatie van de gebruiker) en een bestemming (bijvoorbeeld een evenement, een publiekstrekker of het centrum van een stad), wordt direct een overzicht getoond van alle reisopties. Niet alleen de reisopties die je krijgt als je naar Google Maps of andere routeplanner gaat, maar juist ook reisopties die vanuit de bestemming geadviseerd worden.
Een advies is bijvoorbeeld een P+R-locatie die een rechtstreekse treinverbinding kent met de bestemming of georganiseerd busvervoer naar een evenement. De bestemming bepaalt mede welk reisadvies de bezoeker te zien krijgt en daarmee is de Mobility Portal een handige tool om te sturen in het gewenste reisgedrag van bezoekers. Ook het aanbieden van de beste aanrijroutes naar parkeerlocaties vanuit verschillende windrichtingen, kan worden ingericht. Hiermee kan het bezoekersverkeer vooraf al worden gestuurd, wat op de dag van het evenement scheelt in de verkeersdrukte.
Enkele eigenschappen van de Mobility Portal:
De Mobility Portal past zich aan naar de fase waarin de gebruiker zich bevindt in de klantreis. Is de gebruiker een ticket aan het boeken voor een evenement dat over vier maanden plaatsvindt? Of wil de gebruiker vandaag naar een publiekstrekker toe en daarbij ook geïnformeerd worden met een actueel reisadvies? Iedere fase biedt de mogelijkheid om een reisadvies op te vragen, waarbij de aangeboden informatie per fase kan verschillen.